Bliv frivillig

I KFUM's Sociale Arbejdes gældsrådgivning På Fode Igen, kan mennesker i udsatte livssituationer, få gratis og uvildig rådgivning om deres privatøkonomi. Rådgivningen er akkrediteret af Rådgivnings Danmark.

KFUM’s Sociale Arbejde har siden 2009 ydet gratis gældsrådgivning, målrettet mennesker i udsatte livssituationer. Gældsrådgivningen findes knap 30 steder i Danmark, fordelt på vores sociale caféer og væresteder samt enkelte andre lokationer. I Hobro er der rådgivning på tirsdage kl. 16-18.

Formålet med rådgivningen På Fode Igen er at hjælpe udsatte mennesker til at få overblik over deres økonomiske situation og motivere dem til at reducere deres gæld. Målet er, at borgeren på længere sigt selv kan mestre sin økonomi og derved få en bedre livskvalitet.

Som frivillig forventer vi at du:

• Har lyst til at gøre en forskel for mennesker, der har det svært
  • Kan kommunikere med mange forskellige typer af mennesker.
  • Kan afsætte 2-3 timer hver anden uge.
  • Har interesse for økonomi og sagsbehandling.
  • Har en faglig relevant baggrund eller uddannelse - eks. bankrådgiver - socialrådgiver - økonom - revisor eller jurist eller du læser en relevant uddannelse.

Vi tilbyder:

• Praktisk erfaring med økonomisk rådgivning og sagsbehandling.
  • Ansvar og alsidige opgaver/problemstillinger.
  • Intern uddannelsesdag, der vil klæde dig på til at arbejde som frivillig rådgiver samt løbende frivillige kurser og møder.
  • Mulighed for at styrke dit professionelle netværk.
  • Et arbejde, hvor du får mulighed for at hjælpe samfundets svageste og gøre en forskel.
  • Skriftlig udtalelse til CV efter 12 måneder.

Ansøgning:

Hvis du har lyst til at være frivillig, så send din ansøgning. Vi afholder samtaler løbende. Såfremt du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte projektmedarbejder Hanne Høy, kontaktoplysninger finder du på vores hjemmeside, hvor du også kan læse mere om vores gældsrådgivningsprojekt ’På Fode Igen’ på www.kfumsoc.dk/projekter/paa-fode-igen

Vi glæder os til at høre fra dig